❤Izabelle❤

Alla inlägg under oktober 2020

Av ❤Izabelle❤ - 28 oktober 2020 22:15

Hej och god kväll gott folk där ute ! 

 


Hoppas allt är bra med er. Nu var det ett riktigt bra tag sedan jag bloggade sen sist.. Så det kanske är lite dags med tiden att uppdatera bloggen? (: 

Så ja vad har hänt sen sist? Hmm ... Måste fundera  



Kan börja med att det har blivit lite bättre med personalen i alla fall, fast dom hittar väl alltid något nytt hela tiden egentligen och bråka om, om jag tänker efter. Men men. Ska bli skönt och slippa det här snart. Var på ett sipmöte den 28:e september och vi pratade om allt mellan boende, ekonomi m.m Jag ska flytta till ett helt nytt boende till våren. Dom skulle starta ett helt nytt för unga tjejer med funktionsnedsättningar. Vart vet jag dock inte ännu, skulle få veta mer i januari igen. Godman är även ansökt också och väntar på att det ska dyka upp någon. Fick ett förslag för någon vecka sedan, men eftersom jag dock inte litar på okända män efter allt jag fått genomgå med mitt ex så hade jag mail kontakt med dom som tar hand om godmän att jag ville ha kvinnlig istället, eftersom jag känner mig säkrare med en kvinna. Och ja, personalen har väl hållt på och bråka på mig om det också. Men jag har förklarat läget för dom och dom gav sig tillslut. Igår fick jag även hotbrev från dom via brevinkastet, eller dom kanske inte menade med att hota mig, men jag tog det som ett hot. Att om jag inte svarar när dom hör av sig så kommer dom skicka chefen på mig, men jag fattar liksom inte vad dom menade med det? För jag hör ju av mig dagligen till dom. Så för mig kändes det som ett hot. 

Sen har jag även haft mailkontakt med soc också ang ekonomi. Eftersom domger ut pengar till mig varje månad så jag ska kunna klara mig med mat och boende och lite fritid. Men det har som sagt varit strulit och jag kände tillslut att jag har tappat kontrollen totalt, situationen är helt ohållbart nu mera eftersom jag lever med svår depression och har missbrukat pengar istället för alkohol när jag mått som sämst. Så vi skulle boka in ett möte. Det var mammas idé så jag hörde av mig till soc som sagt om förslag på möte. Så dom sklle höra va sig lite närmare om det till mig. 

Har en fantastisk handläggare på soc som verkligen förstår mig och vet vad jag fått genomgå i livet då jag har varit väldigt öppen om min depression m.m Ska även ta upp att jag vill ha en sysselsättning också, eftersom dom har arbetsterapeuter, så skulle jag jätte gärna vilja få kontakt med någon av dom som kanske kan hjälpa mig att komma ut och få en sysselsättning. 



Jahapp, vad mer har hänt då? Ja vi tog även upp om en ny utredning om ADD på sip-mötet. Eftersom i mina papper står det att jag har lindrig utvecklingsstörning. Men det är många som tvekar på det och även jag, för jag menar jag känner mig inte alls utvecklingsstörd överhuvudtaget och det är många som brukar frågesätta mig om jag verkligen har det också. Men när det blir av vet jag inte heller. Och operation har jag fortfarande inte hört något om så måste verkligen ta tag i det där nu och ringa Gävle sjukhus för nu orkar jag inte gå med gallbesvären något mer. 



Ja det var väl lite det jag hade att ta upp denna gång. 

Nu ska jag gå och se om nougaten som jag bakat har börjat stelnat innan jag gör kväller. 

Ha en fin kväll allihop! 

Kram!  

Presentation


Tjenna!

Izabelle här. En tjej från Dalarna från första början, men bosatt i Gävleborgs län nu mera (: Här kommer jag blogga om min vardag och allt som händer och sker runt omkring mig.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards