❤Izabelle❤

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2020

5 augusti 2020 ...

Av ❤Izabelle❤ - 5 augusti 2020 21:00

Hej och god kväll gott folk där ute ! 

 


Jahapp, vad ska man skriva idag då tro ?? Ja, jag kan väl berätta om dagen då helt enkelt som jag gjort dom senaste dagarna hel enkelt. 

Hoppas allt är bra med er där ute förresten (: Själv är det helt ok.



Jag har inte hunnit ringa till Gävle sjukhus så får försöka ta det på fredag istället. Måste börja tjata på dom om operation, för jag orkar verkligen inte gå med smärta mer. Jag får inga direkta akuta anfall så, utan jag har mer småont hela tiden och ibland blir det värre helt enkelt, men det är inte så att jag ligger och skriker som jag gjorde när jag verkligen fick dom riktiga anfallen. Tack och lov så har jag inta haft det på ett tag. 

Idag har vi varit upp till Trängslet och besökte gamla stridsvagnen som funnits där sen jag och storasyrran var barn, vi for dit lite då och då när vi var barn helt enkelt. Haha, lillsyrran sa att hon ville dit med en av sina bästa kompisar och fixa stridsvagnen så att den går att få igång igen  Ja, jag och pappa fick oss ett rejält gott skratt i alla fall.. Tror dock inte det går att få igång den något, eftersom den är så pass trasig och gammal, bara rost och skrot helt enkelt. Hehe.. 

Sedan for vi och kikade på brandområdet som härjade sommaren 2018 när hela Sverige princip stod i lågor av skogsbränder. Branden i Trängslet var ju en av dom 3 största skogrbränderna som härjade i Sverige då. Pappa berättade att han var ju precis där och plockade hjortron när det började brinna. Han såg ju hur blixtrarna och åskan var ovanför huvudet på honom. Men ändå fortsatte han och plocka tills han insåg att det var torrt i marken och tänkte om blixten slår ner där, då är han fast. När han väl kom ner till byn igen så hörde han på radion att blixten hade slagit ner där han var och plockade hjortron och en skogsbrand hade brutit ut. Så troligen så hade det börjat brinna i skogen bakom honom när han var där uppe och gick runt och letade hjortron. Fast han inte såg det helt enkelt. 

Bokade även biljett hem idag så åker tidigt i morgon mot Sandviken igen. Men självklart kollade jag ju inte vilket nummer biljetten skickades på så när vi var nere på byn så började jag tänka att fasen, jag har ju inte fått biljetterna till mobilen. Försökte logga in på mailen på telefonen, men min telefon är knäpp helt enkelt, så pappa sa att jag skulle kolla när vi kom hem istället. 

Gick in och kikade och såklart så hade biljetterna skickats till mitt gamla nummer  Så ja det var ju bara att kontakta SJ direkt och försöka få biljetterna till rätt nummer. Men det gick snabbt och smidigt, så fick biljetterna direkt då på telefonen. (: 



Kommer inte på så mkt mer att blogga om. 

Önskar alla en fin kväll! 

Kram  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ❤Izabelle❤ - 14 februari 2023 19:15

Hej och god kväll gott folk där ute!      Hur är det med er där ute? Själv är det helt ok faktiskt. Eller ja det är väl bra här om jag ska vara ärlig.  Fick beskedet från förvaltningsrätten idag ang min överklagan att det inte blir någon flyt...

Av ❤Izabelle❤ - 12 februari 2023 22:32

Hej och god kväll gott folk där ute!        Hoppas det är bra med er (: Själv är det bara bra här faktiskt, har som sagt ingenting att klaga på.  I morgon blir det en sväng till psykiatrin för utredning av mina mediciner mot rösterna.  ...

Av ❤Izabelle❤ - 8 februari 2023 17:30


Hej och god eftermiddag/kväll gott folk där ute!      Hoppas allt är bra med er. Sjäv är det bara bra med mig (: Har väl ingenting att klaga på egentligen som sagt. Fast blev lite irriterad tidigare idag, men vad det handlar om behöver jag inte...

Av ❤Izabelle❤ - 3 februari 2023 23:00

Hej och god kväll gott folk där ute!        Hoppas allt är bra med er där ute! Själv är det bara bra här faktiskt (: Har ingenting att klaga på som sagt.  Troligen blir det inget Falun för min del.. Tror jag tog det beslutet för hastat och ...

Av ❤Izabelle❤ - 26 januari 2023 21:47

Hej och god kväll gott folk!      Hur är det med er där ute ?? Själv är det bra faktiskt. Kom upp i tid imorse men inte undra på när man kunde sova hela natten. Somnade efter halv tio igår kvälls tror jag så jag var väl rätt så utvilad helt enk...

Presentation


Tjenna!

Izabelle här. En tjej från Dalarna från första början, men bosatt i Gävleborgs län nu mera (: Här kommer jag blogga om min vardag och allt som händer och sker runt omkring mig.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards